miercuri, 16 septembrie 2015

BUSCO MI CIUDAD, un poema del libro de poesia HISTORIA CLINICA de Pilar Iglesias (trad. al rumano*)




BUSCO MI CIUDAD


Vivo en una ciudad de lágrima y silencio. Las
calles bosquejo son de una agonía.
                                                       Cada día
vago en la penumbra
al atisbo de un encuentro, de
un labio que no haya roto la sangre, en vano
puentes de cristal o fuegos de artificio, el
destino conduce nuestra ruina y
nunca acabará
el futuro si no quiere.....
                                     en Babel
los mapas convertidos, mi brújula
carece de valor y por más
que acuda a la parada,
mi autobús, partirá vacío, luces para niebla
y uniforme gris entre asientos sin nombre.
                                                                 Busco
mi ciudad
entre arrabales de palabras, acuarelas sin tintar y
música que se extingue
justo donde mi mano alcanza........un roce de viento,
como un escalofrío,
sola
la piel
me deja
en medio de la calle

ÎMI CAUT ORAȘUL

Locuiesc în orașul de lacrimă și tăcere. Conturul
străzilor sunt ale unei agonii.
                                               În fiecare zi
rătăcesc în penumbra
frânturii unei întâlniri, a
unei buze pe care nu a spart-o sângele, peste
punți inutile de sticlă și focuri de artificii,
destinul ne poartă nenorocirile și
niciodată nu va sfârși
viitorul fără ca acesta să vrea...
                                   în babel
transformate hărțile, busola mea
nu e bună pentru nimic și cum
nu aș face să ajung la stație,
autobusul va pleca gol, lumini pentru ceață
și haine cenușii printre scaunele fără nume.
                                                           Îmi caut
orașul
printre cartiere de cuvinte,
acuarelă nefolosită și
muzică ce dispare
acolo până unde îmi ajunge mâna........o boare de vânt,
singură
pielea
mă lasă
în mijlocul străzii

*a.l.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu