duminică, 25 martie 2018

Poeme de Cristina Peri Rossi, Julián del Casal și César Simón (trad. în română*)

















(poeme preluate de pe pagina Facebook de Antonio Moya)

ENFERMEDAD

El médico me preguntó
en qué parte sentía el malestar.
"De aquí, del lado de la vida",
le dije,
y no señalé ningún lugar.

Cristina Peri Rossi

MALADIE

Medicul m-a întrebat
unde mă doare.
”În partea asta, a vieții”,
i-am zis,
și nu am arătat unde anume.

*A.L.

Julián del Casal 

***
... Mi juventud, herida ya de muerte,
Empieza a agonizar entre mis brazos,
Sin que la puedan reanimar mis besos,
Sin que la puedan consolar mis cantos...


***
... Tinerețea-mi, rănită de moarte,
Începe a agoniza în brațele mele,
Fără să o poată salva săruturile,
Fără să o poată alina cântările.

*A.L.

César Simón

*** 
... El campo es la corteza
del olivo. La aprietas.
Se te pega en las yemas.
Alguna hormiga corre entre los dedos.
Y se queda un polvillo que no ensucia.
Tú vas a lo que eras. Tal vez tengas
vocación de cadáver.


***
… Câmpia e scoarța
măslinului. O atingi cu mâna.
Se lipește de vârfurile degetelor.
O furnică rătăcită trece printre degete.
Rămâne o dâră de praf ce nu întinează.
Mergi spre ceea ce-ai fost. Poate că posezi 
darul de a fi cadavru.

*A.L.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu